Reklamace a vrácení

REKLAMAČNÍ ŘÁD

Záruční lhůta, platná pro všechny prodávané výrobky, je 24 měsíců od data prodeje, mimo výrobky, které mají záruku prodlouženu na 36 měsíců. Výrobky, u kterých je vyloučena záruka (zboží na díly apod.), je na tuto skutečnost upozorněno vždy u daného zboží.

Kupující je povinen prohlédnout zboží dodané prodávajícím neprodleně po převzetí a o případných vadách informovat prodávajícího písemně (e-mailem) nebo telefonicky.

Reklamované zboží musí kupující zaslat doporučeně či balíkem, nikoli dobírkou (ta nebude přijata), na adresu pro reklamace-sídlo společnosti. Reklamace bude prodejcem vyřízena neodkladně, nejdéle však do 30 - ti dnů od doručení reklamovaného zbo­ží.

Zboží musí být dobře k přepravě zabalené. K reklamaci doporučujeme předložit písemné oznámení o zjištěných závadách a kopii faktury. Zboží předávejte do reklamace čisté, bez zjevných nečistot od používání (např. znečištěné kostky apod.) Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z provozu produktů, funkčních vlastností a škod z neodborného používání produktů, stejně jako škody způsobené vnějšími událostmi a chybnou manipulací. Na vady tohoto původu se nevztahuje ani poskytnutá záruka.

PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku).

Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel věc převzal,

  • má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
  • věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  • je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  • věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

 

Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.

Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu nebo pokud kupující vadu sám způsobil.

Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. To se však netýká:

  1. u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
  2. na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
  3. u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo
  4. vyplývá-li to z povahy věci.

 

ZBOŽÍ

Jedná se vždy o prodej nového zboží v originálním balení. 

Reklamační formulář ke stažení ZDE.

REKLAMACE DORUČENÉ ZÁSILKY PROSTŘEDNICTVÍM PŘEPRAVCE

Při převzetí zásilky, prosím, zkontrolujte, zda není obal nebo zboží poškozeno. Za poškození zboží nebo jeho obalu během přepravy zodpovídá přepravce. V případě, že je zásilka doručena poškozena, je nutné, aby příjemce sepsal s přepravcem reklamační protokol. V případě, že je zásilka neporušená, ale zboží přepravou utrpělo újmu, je nutné, aby toto příjemce reklamoval u přepravce do 48 hodin od převzetí. Později to již není možné (viz. obchodní podmínky spediční společnosti).

MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ

V případě sporu mezi kupujícím spotřebitelem a prodávajícím může spotřebitel využít též možnosti mimosoudního řešení sporu. V takovém případě může kupující spotřebitel kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz), a postupovat dle pravidel tam uvedených. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze nalézt též na stránkách České obchodní inspekce. Zahájit alternativní řešení sporu je rovněž možné prostřednictvím on-line formuláře na stránkách Řešení sporů online – Evropská komise (https://webgate.ec.europa.eu/odr/).

Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 1. ledna 2022.